jävla bobby car

Vad vill man göra på helgen? Jo man vill sova lite längre på morgonen och njuta av att det är helg.
Detta har totalförstörts för mig eftersom mitt område har invaderats av barnfamiljer.
Barn vaknar tidigt på morgon. Det är vår och varmt, barn gillar därför att leka ute. Barn gillar att köra bobby cars (detta fick jag googla, jag vet inte vad dom heter). Barn gillar att skrika till varandra, eller dom gör det i alla fall. Speciellt ett par ungar här utanför som har den mest gälla röst jag hört.

Min flytt ner till källaren har nu fått en nackdel. Varje lördag och söndag, någon gång mellan 9 och 9.30 ger sig ungarna ut. Utanför mig källarfönster finns en backe som dom åker upp och ner för tills klockan blir ungerfär 11 halv 12 och jag går upp. Mina före detta sköna morgnar består nu av oljud när dessa jävla bilar åker nerför backen tillsammans med gälla barnskrik. Det krävs ganska mycket för att jag ska vakna av ljud, en bobby car låter fullt tillräckligt.

Nähe nu är det högst 9 timmar till jag vaknar. God natt!


Den klassiska röda

Kommentarer
Postat av: Agnes

Ja, men igår var ju den sämsta dagen att välja att ha sovmorgon på. Jag och Emma gick ut under städningen och det kryllade av ungar!

2009-04-26 @ 09:21:43
Postat av: Anonym

haha, sådana bilar har vi på vår gata oockså. Det är olidligt!

2009-04-26 @ 20:08:30
URL: http://egocentriskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0