en hand i himlen, en hand nån annanstans

I torsdags kväll tog jag tåget ner till Lund. Det är mysigare att åka på kvällen tycker jag, när det är helt mörk utanför. Nu var det inte just därför jag väntade med att åka, utan det var andra saker jag skulle göra innan.
Jag börjar känna mig lite hemma i Lund nu, jag hittar ganska bra och sådär. Det är mysigt här med alla skåningar tycker jag. Jag gillar skånska, det låter härligt på något sätt.

Nu är jag ensam i Pers lägenhet för han sitter och skriver tenta just nu. Solen smyger sig in mellan persiennerna och ur högtalarna spelar jag Jonathan Johansson och Hello Saferide. Jag har det väldigt bra och skönt om man tänker efter. Förhoppningsvis får jag se båda två i sommar. Jonathan Johansson i Emmaboda och Hello Saferide i Hultsfred.
Emmabodafestivalen kommer bli något specielt. Den mysigaste festivalen tillsammans med mina kära vänner. Amanda och Sofie ska nämligen följa med iår. Det kommer bli hur bra som helst känner jag på mig.

Snart ska jag kila ner till Hemköp en runda. Jag ska gå ner bland dom små fina gamla husen och vandra på kullerstensgatorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0