det där med att laga mat och baka

Igår lärde jag Amanda att baka muffins. Hon har bara bakat kladdkaka och sockerkaka innan (och negerbollar om det räknas). Hennes kladdkaka är faktiskt riktigt god. Nu klarar hon nog även av muffins, "det här var ju inte svårt, det skulle jag nog klara av". När Amanda är ensam hemma gör hon nudlar och ibland lyxar hon till det med lite tillbehör. Steget över till makaroner var stort, kanske för stort. Hon kokade bort vattnet. När det är dags att bjuder hem sina vänner på middag får gästerna stå för matlagningen. Eller hennes mamma. Våra födelsedagsmiddagar som hålls i "åttan" (Amanda som kommit på!) har lett till lite prestationsångest i gänget. Det gäller att lyckas med maten. Igår avslöjade Amanda att hennes mamma redan kokt potatisen och att hon värmde dom i mikron, såsen var färdig i påse och fisken la hon ner i fritösen ett tag. Imorgon ska jag och Mika hem till Amanda och laga middag, tillsammans = Mika och jag. Fast du inte riktigt lär dig där med att laga mat än så älskar jag dig.

Själv blir jag typ retad av mina vänner för att jag bakar. "Husmor" och "Hemmafru" och sånt får jag höra. Därför tänkte jag försöka leva upp lite till det och därför visa er mina muffins (obs Amanda hjälpte också till).






Middag hos Amanda i somras. Vi fick laga nudlar (surprise!!!) Avancerad variant med kyckling och lite annat i.


Den här efterrätten som hon gjort själv är en av mina favoriter. Jag åt två stycken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är något vitt i muffinsen

2009-01-08 @ 21:42:57
Postat av: matilda

det här känns som en kommentar från gbg. har jag rätt? men ja du ser alldeles rätt, det är något vitt i muffinsen. det vita är vit choklad

2009-01-08 @ 23:46:52
URL: http://matildasalldelesegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0