Musik 2008

År 2008 bjöd på himla mycket bra musik! Nu börjar snart alla musikgalor gå på tv, Grammisgalan och p3 Guld. Kan väl vara lite roligt att se. Men dom här tar, enligt mig, hem priset för bästa album. Dom har spelats om och om igen på mitt rum och är bra skivor rakt igenom.

(Utan rangordning)


Glasvegas - Glasvegas
Grym skiva!


Kristian Anttila - Lille Napoleon
Jag fick se Kristian två gånger under sommaren, Hultsfred och Emmaboda, bra som vanligt.


Markus Krunegård - Markusevangeliet
Skivan gjorde min sommar. Spelningen på Emmaboda vad underbar!


Vampire Weekend - Vampire Weekend
Skön musik av amerikanerna. Bra åka-bil-musik.


Håkan Hellström - Försent För Edelweiss
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din. Springbreak med Håkan var bra, men Hultsfred var sjukt mycket bättre.


Timo Räisänen - ...And Then There Was Timo
Timo har gjort riktigt fina covers på den här skivan


Niccokick, MGMT, The Futureheads och Gentle Touch lyckades också! Men nja, dom hamnar snäppet under ovanstående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0