Finnfest och finnlunch

Nu i helgen var det äntligen dags för Finnfesten i Lund som min kära pojkvän hade bjudit mig på.
Jag tror helgen beskrivs bäst med bilder, men jag ska skriva lite ändå. Eller egentligen behöver man nog ha varit med om det för att fatta hur kul det är. Nu när jag tänker tillbaka på helgen får jag någon slags ångest eller vad man ska säga, att allting är över.

Det hela började direkt när jag kom dit på fredagskvällen.
Uppe på Penthouse bjöds det på lite tilltugg och mingel. Penthouse ligger högst upp på Lunds nation och utsikten är himla fin.



I lördags visade Per mig vad Lund hade att erbjuda i shoppingväg. Det var
bättre än vad jag tidigare trott så det blev några inköp. Innan festligheterna
började laddade vi upp med dom här goda sakerna som är köpta på ett
litet stenugnsbager. Så litet att jag inte ens fick plats där inne bland dom
andra kunderna.


Sen lockades håret och långklänningen och fracken åkte på!

Efter lite förmingel och drinkar gick vi bort till AF borgen, stället festen hölls
på. Dom hade röda mattan, flott!

När vi kom in var det mingel och drink igen. Sedan var det dags att slå
sig ner och äta förrätt. Servetten i knät, besticken utifrån och in, glasen
från höger till vänster, skåla till höger, vänster och sist i mitten.

Den snygga mannen mitt emot!

Mellan rätterna var det pauser så man kunde röra lite på sig

Det serverades god mat och dricka under hela middagen! Det var mycket
sång, tal, underhållning och sånt där. Här på slutet av middagen drar ett
liveband igång på scenen.

Under resten av kvällen bjöds det på kaffe och punch och vid 2 var det
pyttipanna. Först var dansen i form av vals och sånna fina danser men
byttes sedan ut av ett coverband som vi dansa till till klockan blev 5.

Morgonen efter var det fest igen.
Fest hela dagen till jag åkte hem. Såhär såg det ut



Först var det fest i korridoren



Vid ett var det dags för lunchen.
Varför dansa på golvet när man kan göra det på stolar och bord?


När vi var trötta på Dj:n "brudar å pengar brudar å pengar bruda å pengar
brudar å pengar" gick vi upp till Penthouse för att lyssna på..........
Pannbandet!!!

Pannbandet hade precis samma musiksmak som jag, The Strokes,
Håkan Hellström, Mando Diao, RATM och The Coral spelade dom bla.


Fulast vinner!

Sen var jag ungefär såhär. Satte mig på tåget, sov.
Kom hem, sov i 12 timmar.

Kommentarer
Postat av: Fannie

gud va kul!

du kommer väl på fredag på förfest o firar min 18-årsdag? :D

2009-03-30 @ 09:10:07
URL: http://ilands-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0