Phrazes For The Young

Sy är något jag brukar få prioritera bort ibland. Tur att jag fick ett höstlov då, mitt sista höstlov är det visst också ja. Då hinner jag med att sy. Jag har sytt gardiner hos mormor, en kjol till mitt projektarbete och idag har jag sytt min tyskoutfit. Jag ska nämligen på oktoberfest. Inte i Tyskland utan på Lunds nation. Klädseln var självklart tysk. Det krävdes lite googland för att komma på vad jag skulle ha. Jag har i alla fall sytt ett rött litet förkläde med spets, till det ska jag ha hängselkjol, vit blus, vita stumpbyxor, bruna skinnskor och flätor i håret. Det ska säkerligen drickas öl också, ska ladda upp med några på KM imorgon.

På torsdag åker jag ner till Per i Lund, äntligen äntligen. Förutom oktoberfest står lite andra trevliga tillställningar på schemat. Det kommer bli en bra helg!




Bilder: Hedi Slimane

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0