idag tjänade jag två kängor


Idag var Pappa och jag hos farmor i Nybro. Jag drog på mig målarkläderna och tillsammans målade vi om golv och tak i hennes källare. Nu kanske inte det här var det roligaste stället att måla på, men annars tycker jag faktiskt det är lite roligt. Bra grej att kunna också, kände mig lite småhändig sådär. Det var faktiskt inte min avsikt att göra det hela för att tjäna pengar, men hos farmor får man alltid lön. Tack farmor.

Nu är det såhär att mina älskade kängor har börjat gå sönder efter två kalla och snöiga vintrar (den här vintern som vi har nu är i alla fall outhärdlig). Dock kanske man inte får begära så mycket mer när dom är från Din Sko. På grund av detta är det påväg två par nya kängor hem till mig, ända från USA. Ett par svarta och ett par vita. Det var väl värt dagens arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0