och så blev det en matblogg

Jag har upptäckt att det är väldigt bra med soppa. Det är både gott och så värmer det bra såhär i kylan och snöstormen. Istället för att ta upp någon mat ur frysen satte jag igång med att laga soppa till lunch. Sofie tycker jag ska tipsa om mer mat. Min pasta-pesto-kyckling har hon lagat några gånger nu. Här kommer därför ett nytt recept i form av en kycklingsoppa. Också det här är lätt och går fort att göra.

Receptet ger ca. 4 portioner så jag fick några lådor som jag kan ha i frysen om jag blir soppsugen efter skolan.

Det här + två stycken kycklingfiléer behöver du.


Strimla kyckligfiléerna och 1-2 st äpplen. Hacka löcken. Ner med allt i en stekpanna + 1 msk curry och låt det steka ett bra tag så att kycklingen blir riktigt klar.


Häll i kycklingen, äpplerna och löken i en ganska stor kastrull. Tillsätt två burkar passerade tomater, 1 dl vatten, 2 1/2 dl matlagningsgrädde (eller kan man ha i lite vanlig grädde blandat med mjölk) och 2 grönsaksbuljongtärningar. Krydda med svartpeppar och salt. Låt sedan soppan koka några minuter innan du till sist strör över lite persilja efter behag.


Tada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0