Ska man behöva ha legg för att gå in på systemet?

Idag mötte jag upp min bror på stan för att få skjuts hem. Innan vi skulle åka skulle han gå in på systemet för att köpa några öl till kvällen. Jag följer såklart med in istället för att stå ute och vänta med alkisarna. Han plockar 6-7 öl och vi går och stället oss i kön. När vi väl kommit fram och Markus ska betala ber kvinnan om legg, Markus räcker fram sitt. Då säger kärringen:
-Ja men jag vill ha legg av er båda
-Nä men alltså det är min lillasyster
-Ja men jag vet ju inte om du tänker köpa ut till henne här
-Nej alltså det är mina öl. Det vore lite olämpligt att köpa ut till syrran, jag ska bli polis

Hon muttrar till och Markus får köpa sin öl.




Kommentarer
Postat av: Anonym

var ölen till dig?

2009-01-31 @ 21:29:46
Postat av: Matilda

nej ölen var ju min brors

2009-01-31 @ 22:32:16
Postat av: Klara

haha helt rätt av Markus, "jag ska bli polis"... haha.

2009-02-04 @ 17:34:18
Postat av: Klara

haha, helt rätt av Markus, "Jag ska bli polis".. :)

2009-02-04 @ 17:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0