Acne

Idag var tanken att jag skulle sova tills jag vakande, hade till och med satt mobilen på ljudlöst. När jag väl vaknat skulle jag gå upp och äta mitt nybakade bröd som blev klart sent igår kväll. Skulle njuta av en lång frukost och läsa tidningen. Sedan skulle jag ta bilen och köra en runda. Kolla stadsmissionen som håller öppet på onsdagarna. Ta en sväng förbi kupan och kanske till och med strosa lite på stan. Men. Vaknade ändå av att mobilen ringer vid halv 10. En tjej på jobbet var sjuk och vi har inte direkt några extraanställda. Om jag ville jobba? Nej verkligen inte. Vad jag tillslut var tvungen att svara? Ja jag kommer. Slängde i mig mitt goda bröd och cyklade till jobbet.

Under en 16-dagarsperiod får jag nu en ledig dag. Tur att man har ett jobb som är så roligt, annars hade jag nog inte orkat.


Sånt som man kan tänkas vilja ha från Acne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0